Overslaan en naar de inhoud gaan

Verbreding van de A37

Wist je dat TVM een van de partijen was die zich vanaf het begin inzette voor de verbreding van de A37? Dat gebeurde uiteindelijk in 2008. Dit is een van de grote projecten waaraan we als coöperatie hebben bijgedragen. Lees hier hoe deze verbreding tot stand is gekomen. 

Vrachtwagen op de snelweg

Broodnodige impuls voor de regionale economie

Sinds 2008 ligt-ie er: de snelweg tussen Hoogeveen en de Duitse grens. Beter bekend als de A37. Na een jarenlange, intensieve lobby, werd deze in 2008 eindelijk 'verdubbeld'. Dit vooral vanuit de coöperatieve gedachte. Met name voormalig bestuursvoorzitter Ad Bos was zeer nauw betrokken bij het project. Zowel voor en achter de schermen.

Onder zijn aanvoering legden een groep van 47 bedrijven tien procent van de geraamde kosten op tafel. De aanpak van de A37 was hard nodig uit het oogpunt van verkeersveiligheid. Er gebeurden veel dodelijke ongevallen. Ook werd met de verbreding de verbinding met Duitsland en Scandinavië fors verbeterd en daarmee kreeg de regionale economie een broodnodige impuls.

De A37

Grote dank aan oud-minister Maij-Weggen

Behalve TVM was ook oud-minister Hanja Maij-Weggen één van de dragende krachten achter het project. Maij-Weggen gaf uiteindelijk het groene licht. Enkele viaducten en twee aquaducten zijn naar haar vernoemd.

In 2008 werd de A37 geopend door de Nederlandse minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings en de Duitse minister van Verkeer Wolfgang Tiefensee.

De geschiedenis van TVM

TVM bestaat 60 jaar. Meer weten over de geschiedenis van TVM? Klik op de knop 'lees meer' en ontdek meer over ons ontstaan en andere behaalde mijlpalen.

 

Geschiedenis TVM