Overslaan en naar de inhoud gaan

Preventie is hét ingrediënt voor onbezorgd genieten

Erik Zuidema versterkt vanaf 2020 het team op de afdeling pleziervaart. Booteigenaren kunnen bij Erik terecht met al hun vragen. Hij focust zich vooral op preventie, het belangrijkste ingrediënt voor onbezorgd genieten. Weet jij bijvoorbeeld wat de vaarregels zijn? Wat de verkeersborden op het water betekenen? En hoe je brand en ontploffing voorkomt? Lees hier het verhaal en de tips van Erik.

 Preventie is het basisingrediënt 

Booteigenaren kunnen bij Erik terecht met al hun vragen. Of het nou over een pleziervaartuigverzekering gaat, om het onderhoud van een vaartuig of om preventie. Op dit laatste onderwerp focust Erik zich vooral. Want preventie is het belangrijkste ingrediënt voor onbezorgd genieten, en dat is zijn doel: 

“Ik wil klanten ontzorgen, zodat ze kunnen genieten van hun boot.”  

Risico’s beperken om schade te voorkomen 

Door risico’s te beperken kan je op voorhand schade voorkomen. Erik inventariseert in het eerste gesprek wat de klant al weet op het gebied van preventie (en onderhoud). Weet de klant bijvoorbeeld hoe je veilig met je boot het water op gaat? Hoe je je boot vaarklaar maakt? Hoe je brand en ontploffing, schade door extreem weer en inbraak en diefstal voorkomt? Erik ziet het als zijn taak om klanten hiervan op de hoogte te brengen, zodat de alle benodigde maatregelen genomen kunnen worden om risico’s te beperken en schade te voorkomen.     

Het niet goed voorbereiden van je boot op winterse invloeden kan ook schades opleveren. Zoals een bevroren motor. Met een beetje pech ontstaat er een scheur in het motorblok, en is de motor niet meer te repareren. Een ander voorbeeld: als je de kogelkranen aan boord niet goed behandeld, dan kunnen ze stuk vriezen, waardoor er bij dooien veel water in de boot kan lopen met het gevolg dat de boot kan zinken.

TIP: check je gasinstallatie!  

“Mensen besteden vaak veel geld aan het onderhoud van hun boot, maar vergeten soms de gasinstallatie te controleren.” Erik spreekt uit ervaring en ziet het té vaak gebeuren bij zijn klanten. Tijdig en preventief onderhoud voorkomt grote ongelukken. Erik zijn advies is heel duidelijk: “Check elk jaar je gasinstallatie en koop de juiste gasslangen en vervang tijdig de juiste gasslangen zodat scheurtjes niet kunnen ontstaan. Bespaar niet op een paar tientjes!”  

Trots op ons team 

“Ik ben trots op ons team afdeling pleziervaart , naast het ongelofelijk druk hebben staan we er voor nieuwe en bestaande klanten" Maar waar hij nog het meest trots op is, is het feit dat ze de sfeer in het team op orde hebben kunnen houden. “Dit komt omdat we zorg voor elkaar dragen en omdat we verschillende kwaliteiten in ons team hebben. We hebben mensen die heel rustig kunnen blijven, enorm taakgericht, kwaliteitsgericht en klantgericht zijn. Daardoor blijft de klant centraal staan en kunnen we nog steeds de kernwaarden van TVM uitdragen: we zijn betrokken, betrouwbaar, deskundig en ondernemend. Daar kunnen we onszelf absoluut onder scharen.” 

TVM pleziervaart: altijd dichtbij

Meer informatie over ons team, wat we voor je kunnen betekenen en wat je zelf online kunt regelen vind je op de TVM pleziervaart pagina. Heb je vragen of wil je advies? Wij helpen je graag verder: