Overslaan en naar de inhoud gaan

"Bij TVM ondernemersdesk is de klant koning, geen nummer"

Hoe zorg je ervoor dat je precies levert waar je klant naar op zoek is? Marien Damman weet er alles van. In zijn vorige banen had hij al veel klantcontact. Hij hielp bij verschillende grote schoenenketens klanten de beste keuze te maken. Sinds 2019 werkt hij bij de TVM ondernemersdesk, als adviseur voor eigen rijders en ondernemers in wegtransport tot 10 medewerkers. Hij zorgt ervoor dat u tevreden bent. “Als ik met een klant praat, voel ik precies aan waar hij naar op zoek is. Klantcontact zit in m’n bloed.”

Klantcontact

In de winkels had Marien elke dag veel contact met klanten. “Dat heb ik nu ook”, vertelt hij. “Alleen help ik klanten nu niet om het beste paar schoenen te vinden, maar adviseer ik op basis van de klantbehoefte over verzekeringen voor transport en logistiek”.

‘Geen nummer maar koning’

Het verschil tussen werken in de retail en in de verzekeringsmarkt van TVM is wat Marien betreft duidelijk. “In de winkel heb je zoveel contacten en kun je minder persoonlijk zijn. Daar ben je vaak een nummer. Bij TVM ondernemersdesk hebben we écht persoonlijk contact. Bij ons ben je als klant geen nummer, maar een koning.

"Ik luister naar wat de klant vertelt en kan daardoor een goed advies geven"

Voelsprieten

De overeenkomst is dat Marien altijd streeft naar een tevreden klant. En dat gaat hem goed af. “Ik ben geen typische verkoper. Ik luister naar wat de transportondernemer vertelt en kan daardoor een goed advies geven. Ik ben rustig aan de telefoon. Het persoonlijke contact dat ik heb wordt gewaardeerd door klanten. Ik heb ook een paar vaste klanten, die ik 2 keer per jaar telefonisch spreek, waar echt een hele leuke persoonlijke band mee is opgebouwd, ook al heb je elkaar nooit gezien. Geen idee waar het aan ligt. Blijkbaar heb ik bepaalde voelsprieten waardoor ik voel wat u zoekt. Ik onthoud namen en leg snel linkjes met klantvragen en de producten en diensten die wij hebben. Dit gaat heel natuurlijk”.

 

"Eigenlijk ben ik een manusje-van-alles waar iedereen terecht kan"

Vraagbaak voor collega’s

Naast het klantcontact dat hij dagelijks heeft in zijn baan als adviseur, is Marien ook een vraagbaak voor zijn collega’s. Hij werkt nieuwe collega’s in, coacht ze en leidt ze op. “Eigenlijk ben ik een soort van buddy, of een manusje-van-alles waar iedereen terecht kan. Ik ben er ook erg trots op dat klanten en collega’s mij weten te vinden en soms specifiek naar mij vragen”. Zowel nieuwe als oude collega’s helpt hij verder. Doordat Marien veel kennis heeft van de TVM-producten helpt hij de klant om een verzekeringspakket op maat samen te stellen.

Volop in beweging



Marien heeft het naar z’n zin bij TVM ondernemersdesk. “Ons team kan echt het verschil maken voor de klant. We willen echt alleen het allerbeste voor de klant. Dat is de insteek van het hele team”. Ook bevalt het Marien dat er veel zelfstandigheid is in zijn baan. “We werken als een zelf opererend team, dat werkt erg fijn. Zo kunnen we de klant beter, sneller en persoonlijker helpen”. De verzekeringsmarkt is volop in beweging. “Je raakt hier nooit uitgeleerd, je kunt je altijd verdiepen in verzekeringen, verzekeringszaken en klantbehoeftes. Je raakt hier niet vastgeroest!”

Wilt u een persoonijk verzekeringsadvies voor uw onderneming?



Maak hier een afspraak voor een adviesgesprek

 

TVM ondernemersdesk: Altijd dichtbij

Meer informatie over ons team, wat we voor u kunnen betekenen en wat u zelf online kunt regelen vindt u op de TVM ondernemersdesk pagina. Heeft u vragen of wilt u advies? Wij helpen u graag verder:

Of maak direct een adviesgesprek. Dat is soms net zo makkelijk.