TVM heeft de ideale omvang voor transformaties en transities
Maarten Mast werkt sinds 1 juli als solution architect binnen de IT-afdeling van TVM. Het is zijn uitdaging om te communiceren met verschillende stakeholders. Hij opereert en communiceert met verschillende lagen binnen het bedrijf, om tot gepaste oplossingen te komen binnen een project. Dat kan zowel specialistisch als generalistisch zijn. Aan Maarten de taak om de balans tussen die gesprekken te vinden, zodat iedereen er iets aan heeft. Wat hem direct opviel, was de coöperatieve aanpak TVM. “Het is niet alleen praten, maar ook daadwerkelijk doen. Daarin onderscheiden we ons van andere verzekeraars”, zegt hij.
Leestijd: 3 minuten
De brug tussen strategie en tactiek
Binnen de IT-architectuur heeft Maarten de belangrijke taak om de strategie van TVM te vertalen naar de tactiek. "We schetsen eerst een blauwdruk, vergelijkbaar met het frame van een fiets. Met specialisten gericht op veiligheid of functionaliteit, kijken we vervolgens naar specifieke onderdelen. Denk aan verlichting op de fiets of het zadel. Alles moet kloppen. Daarnaast kijken we met onze TVM bril naar de toepassing van wet- en regelgeving. Zo kunnen we hele specifieke keuzes maken, die we van tevoren niet konden bedenken. Als laatste zorgen we ervoor dat iedereen elke keuze begrijpt, van management tot klant."
We stellen kaders en geven richting aan wat we gaan doen en hoe we dat gaan bereiken." Wat daarin zijn persoonlijke drijfveren zijn? Maarten wil zich inzetten voor een bedrijf, waarvan hij de strategie volledig steunt. En dat doet hij met een zekere vorm van competitiedrang. Die winnaarsmentaliteit van het hardlopen, neemt hij mee naar de werkvloer. Dit alles komt bij TVM tot zijn recht.
Klant kiest kanaal
Maarten gelooft sterk in het creëren van een goed functionerend team. "TVM heeft de ideale omvang voor transformaties en transities. Het is belangrijk dat we als een geoliede machine samenwerken. Stilstand is achteruitgang. Willen we als organisatie voorop lopen of juist marktconform zijn? Als TVM hebben we veel kennis over de sector, maar het is belangrijk om bij te blijven met iedere (digitale) verandering. " Daarin vindt hij het heel belangrijk om naar klanten te luisteren. “Bij architectuur hanteren we het principe: klant kiest kanaal. Of dat nu online, telefonisch of per mail is."
“TVM biedt volop kansen en mogelijkheden voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen. Ik merk dat terug in de trotsheid van collega’s om mij heen."
TVM biedt ruimte voor ontwikkeling
De komende tijd hoopt Maarten zich binnen TVM verder te ontwikkelen. Hij voelt zich al snel thuis binnen de organisatie. “TVM biedt volop kansen en mogelijkheden voor iedereen die zichzelf wil ontwikkelen. Ik merk dat terug in de trotsheid van collega’s om mij heen. Zij gaan echt om met de menselijke, bezorgde kant van schademeldingen. Dat vind ik mooi om te zien.”