Rolf van Dieren, TVM productmanager, vertelt hoe een dag als product specialist eruit kan zien. "Een dag bij TVM kenmerkt zich door veel afwisseling, korte lijntjes en veel contact met collega's. Alles om de klant zo goed mogelijk te adviseren." Lees hier meer over de werkzaamheden als productspecialist.
Klantadvies
"Diep verzonken in de nieuwe acceptatienormen schrik ik op van de telefoon die overgaat. Het is m'n collega. Hij had zojuist een vaste klant aan de lijn die zijn binnenvaartschip zero emissie wil maken. Hij vraagt me wat hij nu moet adviseren. Ik vertel hem dat ik dit direct uit ga zoeken en dat ik zo snel mogelijk bij hem terugkomen met een advies voor de klant. Onmiddellijk ga ik me hierin verdiepen en haal ik de juiste informatie op.
Optimaal beslisdocument
Nadat ik de situatie in kaart heb gebracht, de impact op het proces hebt bepaald en de risico’s hebt afgewogen, neem ik contact op met m'n collega’s van de juridische afdeling. Ik stem de verdere aanpak af met mijn productmanager en ook mijn collega van de schadeafdeling betrek ik erbij, om zo een optimaal beslisdocument te kunnen aanleveren bij m'n manager.
Oplossing voor de klant
Doordat ik weet waar ik het snelst de benodigde informatie vandaan kan halen en we betrokken zijn bij elkaars projecten, kan er gelukkig voor de klant snel geschakeld worden. Nu ik zeker weet dat het document goed onderbouwd is en duidelijkheid verschaft, stem ik het af met mijn manager. Hij knikt tevreden en complimenteert me voor het feit dat ik aan alle details heb gedacht en deze goed onderbouwd heb. Trots loop ik terug naar mijn bureau en neem ik contact op met mijn collega: De benodigde aanpassingen kunnen we doorvoeren. De oplossing voor de klant is onderweg.
Wat werken de korte lijntjes binnen TVM toch prettig. Ik realiseer me dat klanten hierdoor service van de hoogste kwaliteit krijgen en dat is waar ik het voor doe!"
Bekijk alle vacatures
Het team Dienst- en productontwikkeling