‘Simpel, makkelijk, snel en goed’
Klant aan het woord - Gerrit Brolsma
Gerrit Brolsma, 27-jarige transportondernemer uit De Westereen, is vol lof over de TVM schadeservice. “Simpel, makkelijk, snel en goed. Dat is het hele verhaal.”
De vrachtwagen staat weer picobello op de oprit. Zwart met goudkleuren, gecombineerd met rood. En zijn naam in witte sierletters op de cabine gespoten. De Scania R500 is een plaatje.
Gerrit Brolsma stond op een ochtend geparkeerd bij een klant om een keuken in te laden. Terwijl Brolsma in het magazijn aan het werk is, botst even verderop een fietser tegen de bumper van zijn Scania. Gerrit monstert de schade en het valt hem nog enigszins mee. Had erger gekund. ’S middags wijst de buurman hem op de grill die in tweeën ligt. Da’s minder. De dader is ook nog eens spoorloos.
Een jongen uit een dorp verderop meldt zich na een oproep op Facebook. Hij moest uitwijken voor een tegenligger en is pardoes bij de truck opgereden. Hij was niet van plan door te fietsen, maar zag niemand in de buurt en was op weg naar zijn werk, waar hij moest openen voor collega’s. Die werkethos herkende Brolsma, die het al mooi vindt dat de fietser zich meldt. “Die jongen zag eruit! Ik zei nog: ik vind het erger voor jou dan voor mijn auto. Die wordt wel weer gerepareerd.”
Via TVM schadeservice kwam Brolsma in contact met Van Winkoop Truckschade in Ermelo. “Ik wist dat die goed zijn, ook uit ervaring van anderen. Ik ben in het verleden 2 keer bij spuiters geweest en 2 keer kwam ik met verschillende kleuren terug. Daar hou ik niet van. Het is voor werk, maar je wilt je vrachtwagen wel mooi houden. Ik kon het zelf regelen, maakte een afspraak en stuurde een foto. Het ging perfect. In Ermelo werd de spuiter erbij geroepen; hij was de eerste die mij vroeg naar het kleurnummer. De week erop was ie klaar. Het klopte precies. Het was gewoon goed. TVM handelde het daarna perfect af en ik kreeg snel het geld om vervangend vervoer te kunnen regelen.”
Het enige wat je bij Schadeservice doet, is een afspraak maken en zeggen dat je bij TVM verzekerd bent. Er wordt ook nog eens een dossier gemaakt , zodat je online alles kunt inzien in Mijn TVM. Je weet precies wat er gebeurt. Simpel, makkelijk, snel en goed. Dat is het hele verhaal.”
Eind goed, al goed? Bijna.
De volgende dag stuurde Gerrit Brolsma een fruitmand naar de gewonde fietser. “Ik had immers veel meer kosten gehad als hij zich niet had gemeld. Bovendien was er ook geen opzet in het spel en hij had niemand gezien om het te melden. Hij wilde zijn werk niet in de steek laten. Zo zit ik zelf ook in elkaar. Een fruitmand was wel het minste wat ik kon doen. Het scheelde mij een hoop geld.”
Schadehersteller aan het woord
‘Klanttevredenheid staat hoog in het vaandel’
Bert Ouwendijk (directeur Van Winkoop Truckschade):
Natuurlijk kent Bert Ouwendijk nog de Scania van Gerrit Brolsma. “Met die kleuren, ja”, knikt de directeur van Van Winkoop Truckschade. “En dan zie je dat eigen rijders nog meer Pietje Precies zijn dan een bedrijf dat 80 dezelfde vrachtwagens heeft staan. Is de kleur goed? Zit er geen stofje in? Alsof het om je personenauto gaat. Wij willen die kwaliteit leveren.”
De schade van Brolsma was geen bijzondere; daar draaien ze in Ermelo hun hand niet voor om. “De kleuren kunnen lastig zijn, maar wij hebben een spuiter lopen die daar passie voor heeft. Die legt daar zijn eergevoel in. En kunnen we iets niet, dan huren we iemand in die dat wél kan. Wij willen perfectie leveren. Klantevredenheid staat hoog in het vaandel.”
“Qua schadeherstel doen we van A tot Z. Hij moet niet beter, het moet niet slechter, maar net zoals vóór de schade. Daarvoor is ie verzekerd. Als de auto binnenkomt, gaat er één telefoontje naar TVM: wat is de bedoeling? Als de opdracht duidelijk is, gaan we aan de slag. De lijnen zijn kort, zodat de wagen weer snel op de weg staat.”
Niet lang geleden reed Ouwendijk zelf schade met zijn eigen auto. De aanhanger was niet goed aangekoppeld: deukje in de achterklep. “Ik vroeg bij het schadebedrijf: moet er geen nieuwe achterklep in? Ik vond het best een lastige schade. Toen ik klant was, dacht ik: komt het wel goed? Dat hebben onze klanten ook. Gerrit Brolsma ook. Daarom is het goed om ook eens aan de andere kant staan. Af en toe moet je zelf schade rijden om de klant nog beter te kunnen begrijpen.”
TVM schadeservice
Met TVM schadeservice kunt u snel weer veilig op weg. We selecteerden vakkundige schadeherstelbedrijven door heel Nederland. Partners die kwaliteit leveren en garant staan voor snelle service. U herkent ze aan ons eigen keurmerk. Meer weten over TVM schadeservice? Onze adviseurs vertellen u er graag meer over.